Thursday, July 4, 2013

7 hari lagi nak menjelang ramadhan

Seperti sedia maklum yang next week hari rabu dijangka umat islam menyambut bulan ramadhan. Sumer dah ganti puasa tak??Aku alhamdulillah tahun lepas full puasa. So xde ganti puasa la. Pada yang belum abis lagi..make sure sempat yek. Terpaksa buat marathon la yek..ingt citer jer bleh marathon ker..puasa pun kene tau. benda2 wajib ni jgn nak dibuat memain. Dengan manusia kita boleh tipu...hanya Allah shj yang tahu. Untuk pengetahuan ngkorang..lepas bersalin zara, aku dah beberapa kali masuk ubat+air kerana gastrik. Startnya aku kene puasa mlm sbb kene minum air gula besoknya..kan masa preggy zara aku ada gdm on diet..so lepas bersalin kene check lagi.alhamdulillah resultnya aku normal. Tapi start situ aku kene gastrik yg teruk. Tak boleh silap sikit..adusss xdayanya...puasa tahun lepas alhamdulillah xde pape pun. Untuk ramadhan kali ini aku mesti berhati2 skit...takut terkena lagi.Kene make sure bersahur yek...

Tahun             Puasa
2009              penuh - preggy irfan
2010              penuh - menyusu irfan
2011              sehari (muntah lebih 6 kali, doc suruh buka puasa) - preggy zara
2012              penuh - menyusu zara

Aku blum datang period lagi ni...kalu bertuah dapat full lagi...syukur alhamdulillah....amin



kasi tunjuk skit gambar raya tahun lepas...zassss


irfan dgn jijah (cousin)


No comments:

Post a Comment